POWRÓT

Uczniowie z „Czarnieckiego” w Sindelfingen

W dniach 25.04 – 04.05 2017 r. odbyła się kolejna wymiana polsko-niemiecka z naszym partnerskim Gymnasium Goldberg w Sindelfingen, w Niemczech.  Wzięli w niej udział uczniowie klas pierwszych i jedna uczennica klasy drugiej.

Późną nocą wyjechaliśmy na krakowskie lotnisko, by w spokoju oczekiwać na nadchodzący lot. Po południu byliśmy już za granicami kraju, gdzie przywitały nas ciepło niemieckie nauczycielki.  Zjedliśmy obiad w gimnazjalnej stołówce i udaliśmy się do domów naszych niemieckich partnerów, by poznać ich rodziny. Następnego dnia spędziliśmy trochę czasu w tamtejszym gimnazjum, obserwując lekcje naszych kolegów. Później spacerem przez Sindelfingen udaliśmy się do ratusza miasta, gdzie powitani zostaliśmy przez samego  Prezydenta Miasta Sindelfingen. Odbyliśmy po południu ciekawą grę miejską wraz z niemieckimi partnerami, by lepiej poznać naszą Małą Ojczyznę, jaką stało się dla nas Sindelfingen na czas naszego pobytu. Dni mijały nam nieubłaganie szybko. W czwartek zwiedzaliśmy Muzeum Paleontologii i Geologii Löwentor w Stuttgarcie. W tym mieście mieliśmy również czas, by przejść się po ogromnym i pięknym parku Rosenstein. Nasz wolny czas poświęciliśmy na zapoznanie się z życiem codziennym Stuttgartu.

Do naszych niemieckich domów wracaliśmy bardzo zmęczeni, lecz zadowoleni. Czekała nas jeszcze całodniowa wycieczka do  Esslingen, gdzie z przewodnikiem poznawaliśmy historię miasteczka i podziwialiśmy przepiękną architekturę. Po dość długim spacerze mogliśmy z wysokiego wzgórza podziwiać panoramę miasteczka z charakterystycznymi winnicami. Duże wrażenie wywarła na nas panorama okolicznych miasteczek. Weekend każdy z nas spędził trochę osobno, a trochę razem - osobno, bo część wolnego czasu spędziliśmy z naszymi niemieckimi rodzinami według ich planów; razem, bo koniec końców spotkaliśmy się wszyscy w niedzielę na mini festynie w Stuttgarcie. Kolejnym punktem naszego programu była wizyta we wspaniałym i zabytkowym ogrodzie zoologicznym i botanicznym Wilhelma. Zwieńczeniem wizyty w Niemczech miała być fabryka znanego wszystkim Mercedesa, gdzie poznaliśmy tajniki pracy i odpowiedzialność pracujących tam ludzi.

Niestety w czwartek 4.05  trzeba było wrócić na lotnisko w Stuttgarcie i polecieć samolotem do Krakowa. Lot sprawił nam też dużą przyjemność. Jesteśmy wszyscy bardzo zadowoleni i chcieliśmy tam zostać, lecz wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej. Teraz czekamy na wrzesień i na wizytę niemieckich koleżanek i kolegów w Polsce.

Uczestnicy wymiany w roku szkolnym 2016/2017

Uczniowie polscy i ich partnerzy niemieccy:                             Opiekunowie polscy i niemieccy:

Mateusz Rachańczyk                        Ina Riethmüller              Malgorzata Mozel      Beatrix Zell

Adrianna Rogucka                            Jolyne Schmitt              Katarzyna Lipert      Susanne Liebers-Aichinger